Mijn Tostrams
Hieronder staan de veel gestelde vragen in de categorie "Mijn Tostrams"
-
Waar kan ik mijn (persoonlijke) gegevens wijzigen?
- Ga in uw persoonlijke instellingen naar "Mijn gegevens".
- Hier kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen en onderaan de pagina kunt u uw emailadres en/of wachtwoord wijzigen.
- Klik op "WIJZIG". Vergeet niet na het bewerken van uw gegevens op "OPSLAAN" te klikken.
- Na het wijzigen van uw emailadres, ontvangt u automatisch een mail om deze wijziging te bevestigen. Deze mail kan in de map ongewenste items/SPAM terechtkomen.
Let op: u kunt uw wachtwoord 1x per 24 uur wijzigen.
-
Waar kan ik mijn abonnementsgegevens inzien?
-
Ik ben lid geworden maar heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Controleer eerst uw spam/ongewenste mail. Staat de bevestigingsmail hier in? Selecteer dan het bericht en klik op ‘Geen ongewenste mail’ of ‘Not junk’. De volgende keer krijgt u de mail direct in uw inbox.
Staat de bevestigingsmail ook niet bij de spam/ongewenste mail? Doorloop dan onderstaande stappen:
- Klik hier om een nieuwe bevestigingsmail toe te laten sturen.
- Voer uw emailadres in die u gebruikt heeft bij uw aanmelding en klik op "Reset wachtwoord".
- U ontvangt een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
-
Creëer een sterk wachtwoord (Minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 vreemd teken).
- Vul dit wachtwoord met uw emailadres in het inlog scherm.
- Er wordt nu opnieuw een bevestigingsmail naar u opgestuurd.
-
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?
Doorloop de onderstaande stappen om uw wachtwoord te herstellen:
- Klik hier om het wachtwoord te herstellen.
- Voer uw emailadres in die u gebruikt heeft bij uw aanmelding en klik op "Reset wachtwoord".
- U ontvangt een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
-
Creëer een sterk wachtwoord (Minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 vreemd teken).
- Vul dit wachtwoord met uw emailadres in het inlog scherm.
- Mocht dat niet lukken, dan heeft u uw account misschien nog niet geactiveerd. Er is dan een e-mail gestuurd met een activeringslink. Als u hierop klikt is uw account geactiveerd.
-
Bij het inloggen krijg ik de melding ‘Geen geldige e-mailadres/wachtwoord combinatie’. Hoe los ik dit op?
Deze foutmelding kunt u oplossen door onderstaande stappen te doorlopen:
- Klik hier om een nieuwe bevestigingsmail toe te laten sturen.
- Voer uw emailadres in die u gebruikt heeft bij uw aanmelding en klik op "Reset wachtwoord".
- U ontvangt een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
-
Creëer een sterk wachtwoord (Minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 vreemd teken).
- Vul dit wachtwoord met uw emailadres in het inlog scherm.
- Er wordt nu opnieuw een bevestigingsmail naar u opgestuurd.
Mocht dat niet lukken, dan heeft u uw account misschien nog niet geactiveerd. Er is dan een e-mail gestuurd met een activeringslink. Als u hierop klikt is uw account geactiveerd.
-
Ik heb mijn wachtwoord opgevraagd via de website maar geen e-mail ontvangen. Wat nu?
Controleer eerst uw spam-inbox, dit heet ook wel ‘ongewenste mail’
Staat de bevestigingsmail hier in, selecteer het bericht en klik op ‘Geen ongewenste mail’ of ‘Not junk’. De volgende keer krijgt u dan de mail in uw normale inbox.
Kunt u de mail nog steeds niet vinden?
- Klik hier om een nieuwe bevestigingsmail toe te laten sturen.
- Voer uw emailadres in die u gebruikt heeft bij uw aanmelding en klik op "Reset wachtwoord".
- U ontvangt een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
-
Creëer een sterk wachtwoord (Minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 vreemd teken).
- Vul dit wachtwoord met uw emailadres in het inlog scherm.
- Er wordt nu opnieuw een bevestigingsmail naar u opgestuurd.
Mocht dat niet lukken, dan heeft u uw account misschien nog niet geactiveerd. Er is dan een e-mail gestuurd met een activeringslink. Als u hierop klikt is uw account geactiveerd.
-
Waar kan ik mijn volginstellingen instellen?
Uw persoonlijke volginstellingen kunt u instellen in uw "Mijn volginstellingen". Klik hier om naar "Mijn volginstellingen" te gaan.
-
Hoe maak ik gebruik van een portefeuille?
Op de site worden adviezen gegeven en de betreffende instrumenten kunt u toevoegen aan uw eigen portefeuille. (Let op: het aanmaken van een portefeuille betreft een fictieve portefeuille, met deze portefeuille kunt u geen aankopen of verkopen verrichten.)
Zo maakt u een portefeuille aan:
- Ga via "Mijn Tostrams" in het hoofdmenu naar "Mijn portefeuilles".
- Log waar nodig in met uw e-mailadres en wachtwoord.
- Klik op "+ Aanmaken" en de portefeuille een naam.
- Klik op "Opslaan" en uw portefeuille is aangemaakt.
- Wilt u nog een portefeuille toevoegen? Klik dan op "+ Aanmaken.
Wilt u een portefeuille verwijderen?
- Ga naar de desbetreffende portefeuille via "Mijn portefeuilles".
- Klik achter de portefeuille die u wilt verwijderen op instellingen (het tandwiel).
- Klik onderaan op "Portefeuille wissen" en bevestig uw keuze. Uw portefeuille is na de bevestiging verwijderd.
Wilt u een instrument toevoegen?
- Ga naar uw portefeuille en klik op de desbetreffende portefeuille via "Mijn portefeuilles".
- Klik rechtsboven in uw scherm op "+ Instrument".
- Kunt u het instrument niet direct vinden, probeert u dan de ‘Instrument / ISIN’ zoekfunctie rechts bovenin de menubalk.
- Klik op de groene plus achter het fonds en voeg toe aan uw portefeuille.
Wilt u een instrument verwijderen?
- Ga naar uw portefeuille via "Mijn portefeuilles" en open de portefeuille waar het instrument in is geplaatst.
- Klik op de rode "v" van verkopen, klik op controleren en bevestig de verwijdering.
- Het desbetreffende insturment is nu verwijderd uit uw portefeuille.
Wilt u het banksaldo aanpassen?
- Ga naar de desbetreffende portefeuille via "Mijn portefeuilles".
- Klik rechtsboven op "storten". U vervolgens storten of opnemen, voer het bedrag in en klik op uitvoeren.
- Een totaal van uw portefeuilleresultaat zal getoond worden als er bij uw "Mijn portefeuilles" minstens 1 som is geactiveerd.
-
Kan ik een kopie van mijn portefeuille(s) printen?
Ja, dit kan als volgt:
- Druk "Ctrl" en "P" tegelijk in op uw toetsenbord.
- Klik op "afdrukken".
- Uw portefeuille wordt vervolgens geprint.
-
Hoe kan ik me aan- en/of afmelden voor nieuwsbrieven?
Aan- of afmelden voor een nieuwsbrief gaat als volgt:
- Ga naar Mijn nieuwsbrieven in uw persoonlijke instellingen.
- Log waar nodig in met uw e-mailadres en wachtwoord.
- Selecteer of deselecteer de nieuwsbrieven dit u (niet meer) wenst te ontvangen. Afmelden kan ook altijd via de afmeldlink anderaan iedere nieuwsbrief.
Let op: Bent u aangemeld voor een nieuwsbrief maar ontvangt u deze niet? Controleer uw spam/ongewenst e-mail en geef aan dat dit gewenst post is.
Wilt u zich naast de nieuwsbrieven afmelden voor andere of alle communicatie? Stel dan uw overige communicatievoorkeuren, zoals productupdates en partnermailingen, via uw "Mijn privacy".
-
Wat is een Watchlist? En hoe gebruik ik het?
De Tostrams Watchlist is erg handig om uw eigen aandelen in de gaten te houden.
Dit kunt u met de Tostrams Watchlist:
- Voeg aandelen of andere financiële producten toe.
- Houd de koers van uw aandelen in de gaten.
- Volg al het nieuws over uw aandelen.
- Stel alerts in en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van uw aandeel.
Uw persoonlijke Watchlist vindt u in uw eigen Mijn Tostrams.
U voegt als volgt een aandeel toe aan uw Watchlist:
Rechtsboven in het blauwe vlak (in Mijn Tostrams>Watchlist) kunt u instrumenten toevoegen en/of uw volginstellingen instellen.
Een instrument verwijderen gaat heel eenvoudig via de prullenbak op de regel (rechts) van het betreffende instrument.
-
Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief maar ontvang deze niet, hoe kan dit?
- Controleer eerst of u daadwerkelijk staat ingeschreven voor de desbetreffende nieuwsbrief in uw "Mijn nieuwsbrieven".
-
Ben u aangemeld maar staat de e-mail niet in uw inbox? Controleer dan of de e-mail in uw spam/ongewenst post staat. Staat de Nieuwsbrief hier in, selecteer het bericht en klik op ‘Geen ongewenste mail’ of ‘Not junk’. De volgende keer ontvangt u de mail direct in uw inbox.
-
Kan ik mijn artikelen ergens opslaan/teruglezen?
Het is niet mogelijk om artikelen op te slaan. De artikelen die wij publiceren zullen wel altijd terug te vinden zijn op onze site. Gaat u naar bijvoorbeeld de koersenpagina van een aandeel dan ziet u direct het op dat moment geldende advies en de laatste artikelen. Een handige tool om artikelen te vinden is via de zoekfunctie op de website.
-
Mag ik met meer dan één account actief zijn op Tostrams?
Om de integriteit van het systeem te beschermen is het niet wenselijk dat gebruikers met meer dan één account actief zijn op Tostrams. Dus help ons de website ‘schoon’ te houden en maak maar één account aan. Alvast bedankt.