vergrootglas monitor grafiek omhoogMarkt Monitor
Word abonnee
Burger King groeit veel minder hard
Beeld: BMe

Burger King groeit veel minder hard

(ABM FN-Dow Jones) Hamburgerketen Burger King is in het eerste kwartaal van dit jaar veel minder hard gegroeid, terwijl de nettowinst bij het moederbedrijf wel steeg. Dit bleek dinsdag uit de resultaten die moederbedrijf Restaurant Brands International publiceerde.

Burger King boekte afgelopen kwartaal een licht hogere omzet op jaarbasis van 2,7 miljard dollar. De vergelijkbare groei, voor de markt een belangrijke graadmeter, daalde van 8,7 tot 3,8 procent.

Burger King meldde dinsdag dat het 300 miljoen dollar zal investeren om meer van zijn Amerikaanse restaurants te vernieuwen.

De totale omzet van Restaurant Brands kwam afgelopen kwartaal uit op 10,5 miljard dollar. In het eerste kwartaal van 2023 kwam de omzet nog uit op 9,8 miljard dollar.

De vergelijkbare groei lag in het eerste kwartaal op 4,6 procent, van 10,3 procent een jaar eerder.

Koffieketen Tim Hortons groeide afgelopen kwartaal ook veel minder hard. De vergelijkbare groei daalde van 14,9 tot 6,9 procent, bij een omzet van 1,7 miljard dollar.

De omzet van Restaurant Brands zonder franchises kwam in het eerste kwartaal uit op ruim 1,7 miljard dollar, van 1,6 miljard dollar een jaar eerder. De nettowinst steeg in het eerste kwartaal van 277 naar 328 miljoen dollar.

Het aandeel steeg met 0,6 procent in de voorbeurshandel op Wall Street.

Bron: ABM Financial News

ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Meld u aan voor de Tostrams dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!