vergrootglas monitor grafiek omhoogMarkt Monitor
Word abonnee
Meer omzet en winst voor Acuity Brands
Beeld: ABM Financial News

Meer omzet en winst voor Acuity Brands

(ABM FN-Dow Jones) Acuity Brands heeft in het afgelopen kwartaal de omzet en winst zien stijgen. Dit bleek dinsdag uit cijfers van de Amerikaanse concurrent van de Nederlandse verlichtingsspecialist Signify over het tweede kwartaal.

De omzet steeg in het kwartaal dat op 28 februari eindigde met 3,8 procent op jaarbasis naar 944 miljoen dollar. Analisten geraadpleegd door FactSet hadden op een omzet van 959 miljoen dollar gerekend. Een kwartaal eerder steeg de omzet nog met 7,8 procent.

De operationele winst steeg van 102,3 miljoen naar 111,5 miljoen dollar en netto was er een winst van 83,2 miljoen dollar. Dat was een jaar geleden 75,3 miljoen dollar.

De aangepaste winst per aandeel kwam afgelopen kwartaal uit op 3,06 dollar, ruim 19 procent meer dan een jaar eerder, en ook flink meer dan de 2,73 dollar waarop analisten hadden gerekend.

Het aandeel Acuity Brands daalt dinsdag ruim 8 procent.

Bron: ABM Financial News

ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Meld u aan voor de Tostrams dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!