vergrootglas monitor grafiek omhoogMarkt Monitor
Word abonnee

Minder omzet voor Henkel, ondanks stijgende zeepverkopen

DÜSSELDORF (AFN/BLOOMBERG) - Maker van onder meer wasmiddelen, zeep en lijmen Henkel heeft het eerste kwartaal van het jaar minder omzet geboekt. Het bedrijf achter merken als Schwarzkopf en Persil, maar ook de lijmen van Pritt kampte met de negatieve effecten van de coronacrisis.

Vooral de vraag naar industriële lijmen bleef achter. Zo levert Henkel onder meer aan de auto-industrie, die hard geraakt wordt door de coronacrisis. Verder zag Henkel de omzet bij zijn schoonheidsproducten dalen. Bij de was- en thuiszorgdivisie gingen de verkopen wel omhoog. Dat was vooral te danken aan de extra verkoop van zeep die door de coronavrees een impuls kreeg.

Henkel sloot de meetperiode af met 4,9 miljard euro aan omzet. Daarmee daalde de autonome omzet op jaarbasis met 0,9 procent. Eerder trok Henkel zijn prognoses voor dit jaar al in. Het bedrijf waagde zich nog niet aan een nieuwe voorspelling.

Meld u aan voor de Tostrams dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!